Support | Felsökning | Dyson Hoppa över navigering
Dina inställningar har nu sparats.
Du kan uppdatera dina kontaktinställningar när som helst under rubriken Keep in touch på My Dyson. Om du har ett My Dyson-konto kan du logga in nedan för att hantera alla kontaktalternativ (däribland telefonnummer, sms och postadress).

Låt oss få din maskin att fungera

Dyson OnTrac™ Ceramic Cinnabar
Dyson OnTrac™ Ceramic Cinnabar

Låt oss få din maskin att fungera

Dyson OnTrac™ Ceramic Cinnabar
Se alla steg

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Reseadapter för hörlurar

Reservdelsnr 972799-02

Reseadapter för hörlurar

Reseadapter för hörlurar

Reservdelsnr 972799-02

Tack, vi har mottagit er information.

Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue

Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel

Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

Reseadapter för hörlurar

Reseadapter för hörlurar

Reservdelsnr 972799-02

Reseadapter för hörlurar

290 kr

Se mer

Du kanske måste ordna ett besök av en Dyson-expert.

Det verkar som om USB-C inte fungerar. En ny måste bytas ut av en Dyson-expert.

Kontakta oss. Vår svenska hjälplinje kan hjälpa dig att ordna med en tid.

USB-C

Reservdelsnr 974203-01

USB-C

USB-C

Reservdelsnr 974203-01

Tack, vi har mottagit er information.

Ett komfirmerings mail har skickats till er e-post adress och ni kommer snart att bli kontaktad för att hjälpa er med ert ärende.

Sorry - there's been a technical issue

Please resubmit the form. Or contact our experts through another channel

Tyvärr är er maskin inte inom garantin tiden. Reservdelar går att beställa nedanför.

USB-C

USB-C

Reservdelsnr 974203-01

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

+46 108085019

Reservdelen är inte tillgänglig

Det verkar som om du behöver byta ut en reservdel till din apparat. Tyvärr tillhandahåller vi inte längre den eller de reservdelarna, eller utför service eller reparationer för den här modellen.

+46 108085019

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Det verkar som om vi inte kan hitta en lösning online.

Tala med vårt kundtjänstteam om du behöver mer hjälp.

Bluetooth-anslutning

Tryck och håll in strömknappen i fem sekunder för att aktivera Bluetooth.

Upptäckbart läge

En blå pulserande lampa indikerar att Bluetooth befinner sig i upptäckbart läge.

Anslut hörlurarna

Välj dina hörlurar i enhetens ljudinställningar för att ansluta.

Hjälpte detta dig?

Kontrollera att din maskin har anslutits

Om du tidigare har anslutit din maskin till MyDyson™-appen bör du kunna se den på appens startskärm.

Om du har flera maskiner anslutna kan du växla mellan dessa i rullgardinsmenyn längst upp till vänster på startskärmen.

Har dina hörlurar kopplats till MyDyson™-appen?

Håll dig inom Bluetooth-räckvidden

Räckvidden för Bluetooth är 10 meter.

Detta kommunikationsområde kan dock minska beroende på hinder eller miljön hörlurarna används i.

Löse detta problemet?

Programvaruuppdatering nödvändig

En del MyDyson™ appfunktioner kanske inte är tillgängliga om dina hörlurar inte är uppdaterade.

Se till att automatisk uppdatering är aktiverad. Du kan göra detta genom att gå till din maskins inställningar.

Detta säkerställer att du automatiskt får de senaste funktionerna och att din maskin fungerar korrekt.

Det kan ta upp till 24 timmar för din maskin för att ta emot uppdateringar efter att det har aktiverats.

Löse detta problemet?

Slå på dina hörlurar

Dina hörlurar måste vara laddade eller påslagna för att visa ljuddata i realtid.

Aktivera Bluetooth

Hörlurarna måste också vara anslutna via Bluetooth.

Se till att Bluetooth är aktiverat på din enhet.

Historiska data

Historisk data kan ta två timmar att hämta informationen om hörlurarna har stängts av.

Löse detta problemet?

Aktivera automatiska uppdateringar

Se till att automatisk uppdatering är aktiverad. Du kan göra detta genom att gå till din maskins inställningar via inställningsikonen.

Detta kommer att se till att du automatiskt får de senaste funktionerna och att din app fungerar korrekt.

Det kan ta upp till 24 timmar för din maskin att ta emot uppdateringar efter att den har aktiverats.

Löse detta problemet?

Slå på dina hörlurar

Dina hörlurar måste vara laddade eller påslagna för att kunna styras via appen.

Aktivera Bluetooth

Hörlurarna måste också vara anslutna via Bluetooth.

Se till att Bluetooth är aktiverat på din enhet.

Löse detta problemet?

Se till att dina hörlurar är anslutna till din Bluetooth-enhet

Om dina hörlurar är anslutna till en enhet via Bluetooth lyser LED-lampan på hörlurarna med ett fast blått sken när de tas av huvudet.

Du kommer också att kunna se din maskin i enhetens lista över anslutna enheter.

                   

Kontrollera att ljudet är anslutet till din Bluetooth-enhet

Öppna mobilinställningarna, gå till Bluetooth och kontrollera att du har valt ”Audio OnTrac” under ”Andra enheter”.

Ansluten enhet

Se till att dina hörlurar är anslutna till din enhet och inte till en annan enhet.

Är dina hörlurar anslutna till din enhet?

Håll dig inom Bluetooth-räckvidden

Räckvidden för Bluetooth är cirka 30 fot eller 10 meter. Denna kommunikationsräckvidd kan dock minska beroende på hinder eller miljön som hörlurarna används i.

Kontrollera inställningarna i appen du använder

Kontrollera om problemet kvarstår när du använder ett annat enhetsprogram.

Om problemet bara existerar när du använder ett specifikt program, är problemet troligen relaterat till det programmet.

Trådlös kommunikation

Tänk på att om du använder dina hörlurar på en plats med mycket trådlös trafik kan detta störa Bluetooth-signalen och påverka ljudet i dina hörlurar.

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Bluetooth-anslutning

Tryck och håll in strömknappen i fem sekunder för att aktivera Bluetooth.

                   

Upptäckbart läge

En blå pulserande lampa indikerar att Bluetooth befinner sig i upptäckbart läge.

                   

Anslut hörlurarna

Välj dina hörlurar i enhetens ljudinställningar för att ansluta.

Löse detta problemet?

Håll dig inom Bluetooth-räckvidden

Räckvidden för Bluetooth är cirka 30 fot eller 10 meter. Denna kommunikationsräckvidd kan dock minska beroende på hinder eller miljön som hörlurarna används i.

Kontrollera inställningarna i appen du använder

Kontrollera om problemet kvarstår när du använder ett annat enhetsprogram.

Om problemet bara existerar när du använder ett specifikt program, är problemet troligen relaterat till det programmet.

Löse detta problemet?

Tvåfaktorsautentisering

Kontrollera att e-postadressen som visas på inloggningsskärmen är korrekt. Koden skickas till adressen som visas.

Koden upphör att gälla

E-postmeddelandet kan ha felaktigt blivit klassat som skräppost. Kontrollera om e-postmeddelandet med koden har hamnat skräppostmappen.

Observera att autentiseringskoden upphör att gälla 5 minuter efter den skickats. Koden upphör även att gälla när en ny kod har skickats.

Utestängd

Om du anger lösenordet eller autentiseringskoden felaktigt mer än fyra gånger kommer ditt konto att låsas. Det låses upp automatiskt efter 30 minuter.

Löse detta problemet?

MyDyson™-appen

Ladda ner den senaste versionen av MyDyson™-appen från appbutiken i din telefon. För användare av Android-telefoner kan den laddas ner från de större Android-appbutikerna.

Minimikrav:

  • iOS 12
  • Android 7.0 Nougat

Ditt MyDyson™-konto

När du har laddat ner och uppdaterat MyDyson™ appen loggar du in eller registrerar ett Dyson-konto.

Upprätta konto

För att skapa ett konto behöver du en giltig e-postadress och lösenord.

Löse detta problemet?

Mobilenhet

Sättet att ansluta dina hörlurar kommer att vara något annorlunda beroende på vilken typ av enhet du har. Välj vilken typ av enhet du använder.

Välj ett lämpligt alternativ

Anslut ljudet med Bluetooth

Låt ljudet parkopplas.

När parkopplingen är klar fortsätter du till nästa steg.

Maskinen ansluten

Dina hörlurar är nu anslutna till din MyDyson™ app.

Följ resten av stegen för att slutföra installationsprocessen.

Övertag av ägarskap

Om denna produkt inte är ny kommer den tidigare ägaren att meddelas och kommer inte längre att kunna använda den här maskinen med sin MyDyson™ app.

Konfigurering slutförd

Hörlurarna är nu helt anslutna och inställda.

Hjälpte detta dig?

Öppna Bluetooth-inställningarna

Om du får ett felmeddelande när du ansluter öppnar du Bluetooth-inställningarna på din enhet.

Dina hörlurar bör visas i listan över enheter.

Välj dina hörlurar

Välj dina hörlurar och återgå till appen när du är ansluten.

Anslut ljudet med Bluetooth

När du uppmanas att öppna Bluetooth-inställningarna på din enhet.

Dina hörlurar bör visas i listan över enheter.

Kontrollera att ljudet är anslutet till din Bluetooth-enhet

Kontrollera att du har valt ”Audio OnTrac” under ”Andra enheter”.

Välj dina hörlurar

Välj dina hörlurar och återgå till appen när du är ansluten.

Starta om anslutningsprocessen

Gå inte ut ur appen innan du uppmanas att göra det.

Om du gör det måste du starta om anslutningsprocessen.

Försök att koppla ihop hörlurarna igen

Om ett felmeddelande visas under parkopplingsprocessen ska du följa uppmaningen i appen för att försöka igen.

Håll den mobila enheten nära hörlurarna för att underlätta anslutningsprocessen.

Initiering av sensorerna

Låt sensorerna initieras. Detta tar minst två minuter.

Mobilenhet

Nästa steg för att ansluta dina hörlurar kommer att skilja sig något beroende på vilken typ av enhet du har. Välj vilken typ av enhet du använder.

Följ nästa steg

Kontrollera att dina hörlurar befinner sig i upptäckbart läge

Håll luftflödesknappen intryckt i 5 sekunder tills LED-lampan pulserar i blått.

Detta indikerar att Bluetooth är redo att ansluta.

Mobilenhet

Sättet att ansluta dina hörlurar kommer att vara något annorlunda beroende på vilken typ av enhet du har. Välj vilken typ av enhet du använder.

MyDyson™-appen

Du måste ha MyDyson™-appen installerad för att ansluta till din maskin.

Aktivera Bluetooth

Se till att Bluetooth är aktiverat på din enhet.

Dyson-konto

Du kan antingen skapa ett nytt konto eller logga in, ifall du tidigare skapat ett Dyson-konto i appen/online.

Välj lämpligt alternativ.

Följ nästa steg

Återställa lösenord

After changing the password on your Dyson account, you'll need to wait 30 minutes before logging back in.

Utestängd

Om du anger lösenordet eller autentiseringskoden felaktigt mer än fyra gånger kommer ditt konto att låsas. Det låses upp automatiskt efter 30 minuter.

Löse detta problemet?

MyDyson™-appen

För att få ut mesta möjliga av dina hörlurar ska du se till att du har MyDyson™-appen installerad.

Du kan ladda ner MyDyson™-appen från App Store eller Google Play.

                   

Skapa ett konto eller logga in

Öppna därefter appen och följ instruktionerna på skärmen.

Om du redan har ett konto är det bara att logga in.

Aktivera Bluetooth

Säkerställ att Bluetooth är aktiverat på enheten.

Slå på dina hörlurar

Kontrollera att hörlurarna är påslagna genom att hålla in strömknappen i två sekunder.

Efter två sekunder lyser LED-lampan vitt för att visa att hörlurarna är påslagna.

                   

Lägg till en maskin

Du kan lägga till en maskin från hamburgarmenyn eller från huvudskärmen om inga maskiner är registrerade.

Om Bluetooth inte är aktiverat kommer du att uppmanas att aktivera det.

Välj dina hörlurar

Välj dina hörlurar för att para ihop dem med appen.

Kontrollera din startskärm

Dina ljudavläsningar finns på startskärmen för din app.

Kontrollera maskinens inställningar

Placeringen av dina hörlurar kan ändras genom att välja stad/stad i maskinens inställningar

Platslista

Välj plats i listan.

Du kan också söka efter en plats för att filtrera listalternativen.

Uppdatering

När en ny plats har valts ska du välja uppdatera för att spara.

Hjälpte detta dig?

Volymbegränsare

Volymbegränsaren kan slås på/av när som helst i maskininställningarna.

Hjälpte detta dig?

Kontrollera maskinens inställningar

Namnet på dina hörlurar kan ändras i din maskins inställningar.

Hjälpte detta dig?

Notification settings

MyDyson™-appen skickar ibland meddelanden från dina maskiner för att hålla dig informerad om deras status.

Du kan kontrollera vilka meddelanden du kommer att se från hörlurarna i inställningsmenyn.

Hjälpte detta dig?

Nuvarande programvara

Den aktuella programvaran som dina hörlurar körs på kan kontrolleras i maskinens inställningar.

Programvaruuppdateringar

Om din programvara inte är helt uppdaterad har du möjlighet att uppdatera programvaran i menyn.

Hjälpte detta dig?

Kontrollera din startskärm

Dina ljudavläsningar finns på startskärmen för din app.

Hjälpte detta dig?

Kontrollera din startskärm

Du kan styra dina aktiva brusreducerings- och equalizerinställningar i appen.

Välj ikonen på startskärmen för att växla mellan de tillgängliga inställningarna.

Hjälpte detta dig?

Såhär växlar du mellan maskiner

Tryck på rullgardinsmenyn för att växla mellan dina maskiner. En lista över dina maskiner kommer att visas till vänster.

Du kan också swipea mellan dina anslutna maskiner genom att swipea från sida till sida på skärmen.

Android-användare kan behöva inaktivera skärmgester för att den här funktionen ska fungera.

Hjälpte detta dig?

Välj ett lämpligt alternativ

Ytterkåpor

Torka bort damm eller skräp från hålrummen i ytterkåporna med en mjuk, fuktig och luddfri trasa.

                   

Öronkuddar och huvudbygel

Torka bort damm eller skräp med en mjuk, fuktig och luddfri trasa.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Placera hörlurarna på huvudet

Hörlurarna måste bäras på huvudet för att ANC ska aktiveras.

Säkerställ att mikrofonerna på ytterkåporna inte är övertäckta, då det kommer att påverka prestandan hos ANC.

                   

Använda din aktiva brusreducering (ANC)

Använd aktiv brusreducering (ANC) för att minska bakgrundsljudet runt omkring dig.

Det finns två lägen för ANC. Du kan trycka två gånger på ytterkåpan för att växla mellan olika brusreduceringslägen eller välja önskad nivå i MyDyson™-appen.

                   

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Kontrollera dina inställningar för aktiv brusreducering (ANC).

Dina inställningar för aktiv brusreducering (ANC) kan ha ändrats oavsiktligt.

Du kan använda ANC för att reducera bakgrundsljudet omkring dig.

Det finns två lägen för ANC. Du kan knacka lätt två gånger på bägge ytterkåporna för att växla mellan olika brusreduceringslägen.

Du kan också ändra ANC-nivå från startskärmen i MyDyson™-appen.

Ändra inställningarna för att hitta dina personliga preferenser.

                   

Kontrollera EQ-inställningarna i MyDyson™-appen

Du kan ändra EQ-inställningarna från startskärmen på MyDyson™ app.

Ändra inställningarna för att hitta din personliga preferens.

                   

Kontrollera MyDyson™-programvaran

Se till att dina OnTrac™-hörlurar har den senaste programvaran.

Du kan kontrollera vilken programvaruversion du har i appens inställningar. Gå till hörlurarnas inställningar genom att välja din maskin från hamburgarmenyn och sedan välja inställningsmenyikonen.

Genom att aktivera automatisk uppdatering kan du säkerställa att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.

Det kan ta upp till 24 timmar innan hörlurarna tar emot uppdateringarna när den här funktionen har aktiverats.

Löse detta problemet?

Kontrollera inställningarna i appen du använder

Kontrollera om problemet kvarstår när du använder ett annat enhetsprogram.

Om problemet bara existerar när du använder ett specifikt program, är problemet troligen relaterat till det programmet.

Kontrollera inställningarna på din enhet

I inställningarna för din enhet kan du ha en volymbegränsare.

Kontrollera enhetens inställningar och se till att inga alternativ är valda som kan minska medievolymen.

Kontrollera programvaran på din enhet

Om enheten använder LHDC Bluetooth kan det uppstå viss ljudförvrängning om enhetens programvara inte är uppdaterad.

Säkerställ att din enhet använder den senaste programvaran.

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Huvudavkänning

Huvudavkänning kan slås på och av i appen.

Om ljudet oväntat pausar när du har hörlurarna på dig kan du prova att stänga av huvudavkänningssensorn. Tänk på att detta inaktiverar följande funktioner:

  • Automatisk avstängning
  • Automatisk paus och uppspelning
  • Automatisk ljudavstängning vid samtal
  • Statussignaler via LED och ljud

Hörlurarna samlar också in ljud- och luftkvalitetsdata kontinuerligt, såvida du inte stänger av dem manuellt.

                   

Löse detta problemet?

Kalibrera om dina hörlurar

Gå till avsnittet Produktinställningar i MyDyson™-appen och kalibrera om hörlurarna.

                   

Håll dig inom Bluetooth-räckvidden

Räckvidden för Bluetooth är cirka 30 fot eller 10 meter. Denna kommunikationsräckvidd kan dock minska beroende på hinder eller miljön som hörlurarna används i.

Kontrollera inställningarna i appen du använder

Kontrollera om problemet kvarstår när du använder ett annat enhetsprogram.

Om problemet bara existerar när du använder ett specifikt program, är problemet troligen relaterat till det programmet.

Löse detta problemet?

Huvudavkänning

Huvudavkänning kan slås på och av i appen.

Om ljudet oväntat pausar när du har hörlurarna på dig kan du prova att stänga av huvudavkänningssensorn. Tänk på att detta inaktiverar följande funktioner:

  • Automatisk avstängning
  • Automatisk paus och uppspelning
  • Automatisk ljudavstängning vid samtal
  • Statussignaler via LED och ljud

Hörlurarna samlar också in ljud- och luftkvalitetsdata kontinuerligt, såvida du inte stänger av dem manuellt.

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Kontrollera öronkuddarna

Se till att öronkuddarna är korrekt monterade.

Vrid öronkuddarna medurs tills de låses på plats.

                   

Kontrollera dina inställningar för aktiv brusreducering (ANC).

Dina inställningar för aktiv brusreducering (ANC) kan ha ändrats oavsiktligt.

Du kan använda ANC för att reducera bakgrundsljudet omkring dig.

Det finns två lägen för ANC. Du kan knacka lätt två gånger på bägge ytterkåporna för att växla mellan olika brusreduceringslägen.

Du kan också ändra ANC-nivå från startskärmen i MyDyson™-appen.

Ändra inställningarna för att hitta dina personliga preferenser.

                   

Kontrollera EQ-inställningarna i MyDyson™-appen

Du kan ändra EQ-inställningarna från startskärmen på MyDyson™ app.

Ändra inställningarna för att hitta din personliga preferens.

                   

Kontrollera MyDyson™-programvaran

Se till att dina OnTrac™-hörlurar har den senaste programvaran.

Du kan kontrollera vilken programvaruversion du har i appens inställningar. Gå till hörlurarnas inställningar genom att välja din maskin från hamburgarmenyn och sedan välja inställningsmenyikonen.

Genom att aktivera automatisk uppdatering kan du säkerställa att du automatiskt får de senaste funktionerna och att appen fungerar korrekt.

Det kan ta upp till 24 timmar innan hörlurarna tar emot uppdateringarna när den här funktionen har aktiverats.

Löse detta problemet?

Detta problem påverkar endast enheter som använder HarmonyOS.

Använder du en enhet med HarmonyOS?

Öppna sidan Telefoninställningar och klicka på för att öppna Bluetooth-gränssnittet.

Klicka på knappen Settings (Inställningar) bredvid den anslutna Bluetooth-enheten.

Tryck på knappen för synkronisering av Bluetooth-enhetens volym på din telefon.

Kontrollera att funktionen för synkronisering av Bluetooth-volymen är aktiverad.

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Batterisparande huvudavkänning

Efter 30 minuters inaktivitet stängs hörlurarna av automatiskt för att spara batteri.

För att sätta på dem igen, håll ned strömknappen i 2 sekunder.

                   

Kalibrera om dina hörlurar

Om du upplever att strömmen kommer och går rekommenderar vi att du går till avsnittet Produktinställningar i MyDyson™-appen och kalibrerar om hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Huvudavkänning

Huvudavkänning kan slås på och av i appen.

Om ljudet oväntat pausar när du har hörlurarna på dig kan du prova att stänga av huvudavkänningssensorn. Tänk på att detta inaktiverar följande funktioner:

  • Automatisk avstängning
  • Automatisk paus och uppspelning
  • Automatisk ljudavstängning vid samtal
  • Statussignaler via LED och ljud

Hörlurarna samlar också in ljud- och luftkvalitetsdata kontinuerligt, såvida du inte stänger av dem manuellt.

                   

Löse detta problemet?

Uppdatera din maskins programvara

För bästa prestanda bör du se till att dina hörlurar alltid har den senaste programvaruversionen installerad.

Nuvarande programvara

Den aktuella programvaran som dina hörlurar körs på kan kontrolleras i maskinens inställningar.

Programvaruuppdateringar

Om din programvara inte är helt uppdaterad har du möjlighet att uppdatera programvaran i menyn.

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Håll strömknappen och joysticken intryckta samtidigt i 15 sekunder.

                   

Löse detta problemet?

Tänk på att dina hörlurar inte fungerar vid en temperatur på eller under -6°C /21°F.

Testa dina hörlurar

Håll strömknappen intryckt i två sekunder.

                   

LED-lampor

Leta upp laddningsindikatorn längst fram på mitten av den vänstra ytterkåpan.

                   

Löse detta problemet?

Ladda från en annan strömkälla

Testa att ladda hörlurarna i ett annat uttag eller från en annan USB-port.

                   

Ladda med en annan USB-C-kabel

Testa att använda en annan USB-C-kabel för att ladda hörlurarna.

Löse detta problemet?

Uppdatera din maskins programvara

För bästa prestanda bör du se till att dina hörlurar alltid har den senaste programvaruversionen installerad.

Nuvarande programvara

Den aktuella programvaran som dina hörlurar körs på kan kontrolleras i maskinens inställningar.

Programvaruuppdateringar

Om din programvara inte är helt uppdaterad har du möjlighet att uppdatera programvaran i menyn.

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Koppla ur hörlurarna, återställningen lyckas inte när hörlurarna är anslutna för laddning.

Håll strömbrytaren intryckt i 15 sekunder.

                   

När hörlurarna har återställts blinkar LED-lampan antingen en gång vitt och en gång grönt eller två gånger vitt - båda beteendena indikerar att återställningen har lyckats.

Sätt på dig hörlurarna för att kontrollera om du hör välkomsttonen.

Ladda dina hörlurar - om det behövs

Ladda hörlurarna med USB-C-kabeln.

Anslut USB-C-kabeln till en väggkontakt eller annan strömkälla.

När du är ansluten till en strömkälla pulserar LED-lampan på den vänstra ytterkåpan gult och ändras till grönt när batteriet är mer än 10 % laddat

När batteriet är fulladdat släcks det gröna ljuset.

                   

Löse detta problemet?

Uppdatering installeras

En pulserande blinkande lampa indikerar att hörlurarna installerar en trådlös programuppdatering.

Produkten kan inte användas samtidigt som uppdateringen installeras.

                   

Löse detta problemet?

Låg batteriladdning

Om batteriet är laddat till mindre än 10 % blinkar LED-lampan gult i 5 sekunder.

                   

Ladda dina hörlurar

Ladda hörlurarna med USB-C-kabeln.

Anslut USB-C-kabeln till en väggkontakt eller annan strömkälla.

När du är ansluten till en strömkälla pulserar LED-lampan på den vänstra ytterkåpan gult och ändras till grönt när batteriet är mer än 10 % laddat

När batteriet är fulladdat släcks det gröna ljuset.

                   

Laddningstider

3 timmar ger full laddning och upp till 55 timmars lyssningstid.

30 minuters laddning ger upp till 9,5 timmars lyssningstid.

10 minuters laddning ger upp till 2,5 timmars lyssningstid.

Observera att dessa tidsangivelser kan ändras baserat på vilken USB-C-kabel och laddningsadapter som används.

Laddning via bärbara datorer och strömkällor med mindre än 15 W kan ta betydligt längre tid.

                   

Hörlurarna laddade

När batteriet är mer än 10 % laddat lyser LED-lampan grönt.

                   

Testa dina hörlurar

Ta bort hörlurarna från laddaren och prova att använda dem på nytt.

                   

Löse detta problemet?

Låt hörlurarna ladda

Vid anslutning till en strömkälla och under laddning kommer LED-lampan att pulsera gult.

När den är fulladdad blir LED-lampan grön och slocknar sedan.

                   

Testa dina hörlurar

Ta bort hörlurarna från laddaren och prova att använda dem på nytt.

                   

Löse detta problemet?

Ladda dina hörlurar

Ladda din maskin med Dyson USB-C-kabeln.

Anslut USB-C-kabeln till en väggkontakt eller en annan strömkälla.

Lysdioden på den vänstra öronkåpan kommer att pulsera gult vid laddning och ändra till en grön ring av ljus när den är fulladdad. Efter 5 minuter slocknar den gröna ljusringen.

                   

Drifttid

3 timmar ger full laddning och upp till 55 timmars lyssningstid.

30 minuters laddning ger upp till 9,5 timmars lyssningstid.

10 minuters laddning ger upp till 2,5 timmars lyssningstid.

Observera att dessa tidsangivelser kan ändras baserat på vilken USB-C-kabel och laddningsadapter som används.

Laddning via bärbara datorer och strömkällor med mindre än 15 W kan ta betydligt längre tid.

                   

Batterisparande huvudavkänning

Efter 30 minuters inaktivitet stängs hörlurarna av automatiskt för att spara batteri.

För att sätta på dem igen, håll ned strömknappen i 2 sekunder.

                   

Slå på och av huvudavkänning

Huvudavkänning kan slås på och av i appen.

Tänk på att om du stänger av huvudavkänningssensorn avaktiveras följande funktioner:

  • Automatisk avstängning
  • Automatisk paus och uppspelning
  • Automatisk ljudavstängning vid samtal
  • Statussignaler via LED och ljud

Detta kan minska hörlurarnas drifttid.

                   

Löse detta problemet?

Så köper och monterar du delar på din maskin.

Köp originalreservdelar direkt från Dyson och få information om hur du monterar dem på din maskin.

Ytterkåpor och öronkuddar

Välj den del som du vill byta ut:

  • Ytterkåpor
  • Öronkuddar
                   

Tillbehör

Välj den del som du vill byta ut:

  • In-flight-adaptor-kit
  • USB-C-laddare
                   

Välj ett lämpligt alternativ

Tillbehör

Välj den del som du vill byta ut:

  • In-flight-adaptor-kit
  • USB-C-laddare

Välj ett lämpligt alternativ

Kontrollera garantin

Kontrollera om garantin gäller för din maskin eller köp passande reservdelar nedan. Den reservdel du valt kommer då att levereras till dig.

Om garantin fortfarande gäller ingår kostnadsfria reservdelar för din maskin. Kontrollera om garantin fortfarande gäller genom att besöka MyDyson

Välj ett lämpligt alternativ

Kontrollera garantin

Kontrollera om garantin gäller för din maskin eller köp passande reservdelar nedan. Den reservdel du valt kommer då att levereras till dig.

Om garantin fortfarande gäller ingår kostnadsfria reservdelar för din maskin. Kontrollera om garantin fortfarande gäller genom att besöka MyDyson

Välj ett lämpligt alternativ

Ytterkåpor och öronkuddar

Välj den del som du vill byta ut:

  • Ytterkåpor
  • Öronkuddar

Välj ett lämpligt alternativ

Kontrollera garantin

Kontrollera om garantin gäller för din maskin eller köp passande reservdelar nedan. Den reservdel du valt kommer då att levereras till dig.

Om garantin fortfarande gäller ingår kostnadsfria reservdelar för din maskin. Kontrollera om garantin fortfarande gäller genom att besöka MyDyson

Så byter du ut öronkuddarna

För att ta bort en öronkudde, vrid den moturs.

Välj en öronkudde att ersätta den med, för vänster eller höger öra. Dessa är markerade med ett L (vänster) och ett R (höger) på både headsetet och på själva öronkuddarna.

                   

Anpassa dina öronkuddar

Rikta in de långa och korta spåren på öronkuddarna mot de matchande skårorna på headsetet. Tryck nedåt och vrid medurs tills öronkudden klickar på plats.

Se till att öronkudden befinner sig helt i linje med hörlurarna för att säkerställa att allt fungerar korrekt.

Kalibrera om dina hörlurar

När du byter ut öronkuddarna rekommenderar vi att du går till avsnittet Produktinställningar i MyDyson™-appen och kalibrerar om hörlurarna.

Du hittar det under Byte av tillbehör.

                   

Kunde du montera din del?

Kontrollera garantin

Kontrollera om garantin gäller för din maskin eller köp passande reservdelar nedan. Den reservdel du valt kommer då att levereras till dig.

Om garantin fortfarande gäller ingår kostnadsfria reservdelar för din maskin. Kontrollera om garantin fortfarande gäller genom att besöka MyDyson

Så byter du ut ytterkåporna

För att lossa en ytterkåpa vrider du den yttersta runda delen moturs.

Placera den nya ytterkåpan mot hörlurarna och vrid medurs, tills du hör ett "klick".

                   

Kunde du montera din del?

Serienumrets placering

Ditt serienummer hittar du bakom den högra ytterkåpan på hörlurarna under öronkudden.

För att ta bort öronkudden, vrid den moturs.

                   

Välj ett lämpligt alternativ

Välj ett lämpligt alternativ

Löse detta problemet?

Återställ dina hörlurar

Sätt i dina hörlurar för att ladda dem.

Tryck och håll in strömknappen och joystick-knappen samtidigt i 5 sekunder för att återställa hörlurarna.

                   

Löse detta problemet?

Välj ett lämpligt alternativ

Aktiv brusreducering

Använd aktiv brusreducering (ANC) för att minska bakgrundsljudet runt omkring dig.

Det finns två lägen för ANC. Du kan trycka två gånger på ytterkåpan för att växla mellan olika brusreduceringslägen eller välja önskad nivå i MyDyson™-appen.

                   

Isoleringsläge

Den högsta nivån av ANC, vilket minskar omgivande bakgrundsljud.

Detta är standardinställningen för dina hörlurar.

                   

Transparensläge

För att höra ljudet från omgivningen.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Om locket verkar vara svårt att ta bort, använd tummen för att trycka det uppåt i mitten av lockets yttre sidovägg. Avlägsnandet blir lättare efter några cykler av montering/avlägsnande.

Så byter du ut ytterkåporna

Följ stegen i filmen.

Föredrar du en steg-för-steg-guide i textformat hittar du den under "Finns det något annat vi kan hjälpa dig med?"

Om locket verkar vara svårt att ta bort, använd tummen för att trycka det uppåt i mitten av lockets yttre sidovägg. Avlägsnandet blir lättare efter några cykler av montering/avlägsnande.

Så byter du ut ytterkåporna

För att lossa en ytterkåpa vrider du den yttersta runda delen moturs.

Placera den nya ytterkåpan mot hörlurarna och vrid medurs, tills du hör ett "klick".

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Så byter du ut öronkuddarna

Följ stegen i filmen.

Föredrar du en steg-för-steg-guide i textformat hittar du den under "Finns det något annat vi kan hjälpa dig med?"

Kalibrera om dina hörlurar

När du byter ut öronkuddarna rekommenderar vi att du går till avsnittet Produktinställningar i MyDyson™-appen och kalibrerar om hörlurarna.

Du hittar det under Byte av tillbehör.

                   

Så byter du ut öronkuddarna

För att ta bort en öronkudde, vrid den moturs.

Välj en öronkudde att ersätta den med, för vänster eller höger öra. Dessa är markerade med ett L (vänster) och ett R (höger) på både headsetet och på själva öronkuddarna.

                   

Anpassa dina öronkuddar

Rikta in de långa och korta spåren på öronkuddarna mot de matchande skårorna på headsetet. Tryck nedåt och vrid medurs tills öronkudden klickar på plats.

Se till att öronkudden befinner sig helt i linje med hörlurarna för att säkerställa att allt fungerar korrekt.

Kalibrera om dina hörlurar

När du byter ut öronkuddarna rekommenderar vi att du går till avsnittet Produktinställningar i MyDyson™-appen och kalibrerar om hörlurarna.

Du hittar det under Byte av tillbehör.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Laddar dina hörlurar

Ladda hörlurarna med USB-C-kabeln.

Anslut USB-C-kabeln till en väggkontakt eller annan strömkälla.

När du är ansluten till en strömkälla pulserar LED-lampan på den vänstra ytterkåpan gult och ändras till grönt när batteriet är mer än 10 % laddat

När batteriet är fulladdat släcks det gröna ljuset.

                   

Laddningstider

3 timmar ger full laddning och upp till 55 timmars lyssningstid.

30 minuters laddning ger upp till 9,5 timmars lyssningstid.

10 minuters laddning ger upp till 2,5 timmars lyssningstid.

Observera att dessa tidsangivelser kan ändras baserat på vilken USB-C-kabel och laddningsadapter som används.

Laddning via bärbara datorer och strömkällor med mindre än 15 W kan ta betydligt längre tid.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Öppna PDF:en

Öppna PDF-filen för information om användarsäkerhet och efterlevnad.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Snabbstartsguide

Följ stegen i filmen.

Föredrar du en steg-för-steg-guide i textformat hittar du den under "Finns det något annat vi kan hjälpa dig med?"

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Justera hörlurarnas passform

Sätt på dig hörlurarna.

För att justera huvudbygeln, greppa tag i den och skjut den på plats så att den sitter bekvämt.

                   

Startknapp

Sätt på och stäng av hörlurarna och anslut till en enhet med trådlös Bluetooth-teknik.

Håll in i två sekunder för att slå på eller av, och i fem sekunder för att para ihop.

                   

Joystick-knappen

Låter dig styra över musiken, ändra volymen och komma åt din röstassistent – på baksidan av högra ytterkåpan.

                   

Aktiv brusreducering

Växla mellan olika lägen genom att knacka lätt två gånger med fingret på en av ytterkåporna.

                   

Pausa och spela upp automatiskt

Hörlurarna pausar automatiskt ljudet när du tar av dem och spelar automatiskt upp ljudet när du sätter på dem igen.

                   

Batterisparande huvudavkänning

Efter 30 minuters inaktivitet stängs hörlurarna av automatiskt för att spara batteri. För att sätta på dem igen, håll ned strömknappen i 2 sekunder.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Huvudavkänning

Huvudavkänning kan slås på och av i appen.

Om ljudet oväntat pausar när du har hörlurarna på dig kan du prova att stänga av huvudavkänningssensorn. Tänk på att detta inaktiverar följande funktioner:

  • Automatisk avstängning
  • Automatisk paus och uppspelning
  • Automatisk ljudavstängning vid samtal
  • Statussignaler via LED och ljud

Hörlurarna samlar också in ljud- och luftkvalitetsdata kontinuerligt, såvida du inte stänger av dem manuellt.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Observera: 2-stifts adaptern för flygning är endast avsedd för anslutning till ett ljuduttag. Om den ansluts till ett eluttag kan det leda till brand eller risk för elektriska stötar.

In-flight adaptor (säljs separat)

Anslut adaptern för flygning till 2-stifts adaptern och anslut sedan till flygplanets underhållningssystem via ljudingången.

                   

Kompatibel med de flesta underhållningssystem ombord på flygplan.

Laddning

Adaptern för flygning laddar endast dina Dyson OnTrac™ brusreducerande hörlurar när USB-C-kabeln också används.

                   

Ljudreglage

Observera att ljudkontrollerna på dina hörlurar inte fungerar när flygplansadaptern används.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Så använder du den intuitiva joystick-knappen

Styr ljudet med MyDyson™-appen eller joystick-knappen på baksidan av den högra ytterkåpan.

                   

Följande joystickfunktioner kanske inte fungerar med vissa program: paus/uppspelning, flytta till föregående/nästa fil, spola tillbaka eller snabbspola framåt. Detta beror på ljudkällans program, snarare än på hörlurarna.

Styr ditt ljud

För att spela upp ljud i hörlurarna måste du antingen ansluta dem via Bluetooth eller via adapterkabeln ombord på flygplanet.

                   

Spela och pausa

Tryck ner joystick-knappen i dess mittposition för att spela.

Tryck på den en gång till för att pausa.

                   

Hoppa över och sök

Tryck joystick-knappen åt vänster eller höger för att hoppa över spår.

Tryck och håll in för snabbspolning framåt eller bakåt.

                   

När du använder alla musikappar fungerar funktionen för snabbspolning framåt och bakåt endast på låtar som stöds.

Volym

Tryck joystick-knappen uppåt eller nedåt för att justera volymen.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Aktivera röstassistenten

Håll joystick-knappen nedtryckt i mittläget i två sekunder för att aktivera röststyrningen på din mobila enhet.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Besvara telefonsamtal

Tryck på joystick-knappen för att ta emot ett inkommande samtal.

För att avvisa ett samtal, tryck och håll in joystick-knappen.

För att avsluta ett samtal, tryck på joystick-knappen.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Batteritid

Dina hörlurar ger dig upp till 55 timmars lyssning, även med ANC påslaget. Behöver du mer så ger 10 minuters laddning 2,5 timmars extra batteri och en 30-minutersladdning ger 9 timmar.

                   

LED-lampor

Leta upp laddningsindikatorn längst fram på mitten av den vänstra ytterkåpan.

                   

Sök support från Dyson

Röd LED-lampa – blinkar i 5 sekunder.

                   

Uppdatering installeras

Vit LED-lampa - pulserande blinkning.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Batteriet är laddat till mer än 10 %.

När batteriet är mer än 10 % laddat lyser LED-lampan grönt.

                   

Låg batteriladdning

Om batteriet är laddat till mindre än 10 % blinkar LED-lampan gult i 5 sekunder.

                   

Automatisk avstängning

När produkten stängs av efter 30 minuters inaktivitet ser du en vit LED-lampa.

                   

Laddning

Vid anslutning till en strömkälla och under laddning kommer LED-lampan att pulsera gult.

När den är fulladdad blir LED-lampan grön och slocknar sedan.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Bluetooth i upptäckbart läge

Blå LED-lampa – kontinuerligt pulserande.

                   

Bluetooth-anslutningen har lyckats

Blå LED-lampa – det kontinuerliga pulserandet upphör.

Ljud – välkomstsignal.

                   

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Öppna PDF-filen för att komma åt bruksanvisningen.

Finns det något annat vi kan hjälpa till med?

Läs mer om din Dyson med MyDysonᵀᴹ-appen

Ladda ner MyDysonᵀᴹ-appen för att registrera dig.

Få snabb tillgång till personliga guider och support dygnet runt.